13 Ekim 2011 Perşembe

Chandler Pedro arasındaki fark

Bilgilenmek öğrenmek ya da merek edenler için Chandler, Pedro arasındaki farkı bir kaç resim çekerek görsel de olsa biraz bir şeyler verebilirsem mutlu olurum.

Soldaki pedro sağdaki Chandler, Aralarındaki irilik farkı çok az, renklerine aşşağı da değineceğim. 
Aralarında çok az irilik farkı var, iç dolgunlukları aynı, kabuk kalınlıkları aynı, fakat pedro verim bakımından çok daha fazla, tabi ben bunları sadece kendi bölgem için söyleyebiliyorum.

Şimdi ben nedir bu Chandler furyası diye düşünmeye başladım, bölgenize uyuyorsa chandler ekeceğinize pedro ekmenizi öneririm. 
Verim olarak çok daha fazla verim alırsınız, ama kalite derseniz, albeni derseniz, pazar derseniz,  o zaman chandler derim, belki de furyada bu neden gizlidir.



Soyulmuş hali ikisinin arasında iç renk farkı göremedim. 
Siyah üzerinde.



Beyaz üzerinde.

7 yorum:

Unknown dedi ki...

Pedronun kabuk yapışması problemli diye okudum bir sitede.Kabuk soyma makinasında problem yaratırmı acaba

Nail çimen dedi ki...

Pedronun böyle bir problemi ya da makinada böyle bir problemi yok, nerede okuduğunuzu tam olarak yazarsanız oraya da cevabımızı yazarız.

Unknown dedi ki...

İyi günler Nail Bey,
ben de pedro çeşidinde belli bir süre sonra iç kararması oluştuğu yönünde yorumlar okudum. chandler ın tercih edilmesi bu yüzden olabilir.

Nail çimen dedi ki...

Böyle bir şeye hiç şahit olmadım, olması da mantıksız geliyor, iç kararma yapma nedenleri farklıdır bu nedenler oluştuğunda sadece pedro değil diğer çeşitlerde de iç kararması oluşur.

Ümit DENİZ dedi ki...

Sayın Nail bey, sizin bahçenizde yetişen pedroların pazar durumu nasıl yani alıcı kişiler ee bu ceviz küçükmüş biz bunu almayız yada daha düşük fiyattan mı alırız diyorlar? Son olarak aynı yaştaki pedro ağacından chandlera göre yüzde kaç veya kilogram fazla verim alıyorsunuz? Yeni bahçe kuracak kişiler için vereceğiniz cevaplar çok önemli şimdiden teşekkürler.

ahmet paksoy dedi ki...

merhaba.sahil kasabasinda bir bahçeyi ziyaret ettim.kış mevsimi yumuşak geçtiģi icin chendler cinsleri az verim yapmış.soguklama ihtiyacini karşiliyamamıs.ama pedrolar meyveden yıkılıyordu.kafama yattı.sizinde gorüslerinizi alabilirmiyim

Nail çimen dedi ki...

ahmet paksoy bey Tespitiniz doğru, pedro daha çok sahil ılıman bölgelere daha iyi uyum sağlar, fakat şunu da gözden kaçırmayın ağaçlar gençse pedro daha verimliymiş gibi görülebilir 8-10 yaşalara gelindiğinde adet olarak olmasada kg bazında chandler pedroyu geçer, ben fazla kafa karışıklığı yarartmadan ılıman sahil bölgeleri pedro üzerinde durmalı.