10 Ekim 2011 Pazartesi

Ceviz soyma makinaları

Şimdiye kadar büyüklerimizden gördüğümüz cevizin  kav çatlaması yaptıktan sonra hasat edilmesiydi, oysaki cevizin iç olgunluğu daha kav çatlamadan olgunlaştığı tesbit tescil edilmiştir,  belki büyüklerimizde biliyordu ama soyulamadığı için hasatı kav çatlamasınından sonra yapıyorlardı,  cevizde kav çatlamasını beklemek cevizin içinin kararmasına ürünün değer ve albeni kaybetmesine, belki de içindeki bazı minarellerin yok olmasına sebebide vardır. O nedenle kav çatlamasını beklemeden cevizin hasat edilmesinde büyük yarar vardır.
Cevizi hasat edeceğiz de kav çatlaması yapmamış cevizi nasıl soyacağız soyulması imkansız, bazı girişimciler çare aramışlar.
Örneğin:
İlk şöyle bir şey denemişler



Başarılı da olmuşlar,

Daha sonraları  başka girişimciler tarafından suda daha az kalarak cevizi yeşil kabuğundan nasıl bir an önce ayırırız diye düşünmüşler, şöyle bir denemeleri olmuş.



Bu denemeler farklı kişiler tarafından farklı makineler yapılarak bir çok makine üretilmiş, bir kaç tanesini paylaşayım.












  Ben kendim bir şeyleri yapmasını uğraşmasını seviyorum, ben bunu yapabilirim yapmalıyım dedim,  çok daha ucuza mal edebilir, kendi yaptığım bir şeyden de büyük keyif alırım.
Kararımı verilmiştim ama nasıl yapabilirim, önce bir gübre dağıtma makinesinden yapılabilir diye düşündüm, daha sonra o kadar büyüğe gereksinim yok, daha küçük bana yetecek bir şey olması yeterli dedim, aklıma eski şanzumanlı çamaşır makinesi geldi, bu makinenin şanzumanını kullanarak olabilir dedim,  ilk iş bir makine bulmak, hurdacıları dolaştım iki adet buldum, birinin kazanı ve motoru sağlamdı diğerinin sadece kazanını alıp iki kazandan bir kazan yapıp gerçek makineye uygun bir tipe getirmekti niyetim öylede yaptım.



Daha sonra şanzumanın da bazı değişiklikler yapıp sistemi uygun duruma getirdim, fırçaların  zımparaların   duracağı döner tepsiyi ve soyulan kabukların alta düşmesi için gereken ızgarayı yaptım. Ortada olacak olan boruya bilyalarını ve kecesini koyarak hazırladım.



Üç ayak alarak kazana monte edip, şanzumanı ve motoru şaseye bağladım.





Bilir kişiler öyle olur böyle olur tartışmalarından sonra evet bu iş görür raporu veriyorlar. Üst su çıkışını da hazırlayıp takıyoruz.




Daha henüz bitmedi posanın cevizlerin kapukları akacağı yeri ve cevizleri alacağımız kapıyı henüz yapamadık. çok merak ediyordum(k) bir an önce çalıştırıp sonucu görmek istiyordum(k)  öylede yaptık, alttan bir delik vardı soyulan kabukların akması için şimdilik yeterliydi.


Suyu açıp motoru çalıştırıp cevizleri dolduruyoruz,


On dakika sonraki durumu




Yirmi dakika sonra


Ve sonuç



Çok ucuza bir ceviz soyma makinesi elde etmiş olduk, Diğer eksikliklerini tamamlayıp güzel bir boyadan sonra daha da güzel olacağı kesin.






Nihayet zaman bulup makinenin eksikleri olan  caviz kabuklarının posasının suyun akacağı  oluğu, soyulmuş cevizleri alabileceğimiz kapısını ve alta dökülen kabukları oluğa itecek  istenen devirde çalışacak motor  ek ilaveleri yaparak makineyi istenen duruma getirdik,  eh artık bir de boyası eksikti onuda tamamladık.



Bu  yeni yapmış olduğum makina, içi krom,  paslanmaz çürümez. 


Cevizler soyulurken



Videosunu izleyebilirsiniz


3 yorum:

babamonk dedi ki...

Harika bir icat, harika bir yazı. Ellerinize yüreğinize sağlık. İnşallah ben de cevizlerimi topladığımda böyle bir alete ihtiyaç duyacağım.

BabaMonk
www.kucukbahcem.net

Nail çimen dedi ki...

Teşekkür ederim sayın babamonk, biraz emek verdim ama değdi doğrusu, gerçek fiatından onda bir fiatına mal ettik.

Unknown dedi ki...

CEVİZ KAVLATMA MAKİNASINI SATMAK İSTERSEN BEN TALİBİM